onsdag 1 augusti 2012

Måste man äta super nyttigt varje dag?



Godmorgon!

Idag är jag lite sent uppe. Steg upp vid 10:30, vilket kanske inte är så hemskt jätte sent. men jag vill gärna vara up n' running vid senast 9!
Men men, nu sitter jag här iaf och äter saltgurkemackor, dricker kaffe och lyssnar på chillout musik!
Idag ska det pluggas, skrivas tenta och sen blir det iväg till gymmet för ett 90min styrketräningspass. Ska bli najs!
Jag kommer dock att hålla det på en liten lättare nivå så att musklerna orkar hela tiden. vanligtvis kör jag 50-60min.


Igår var jag ute på en långpromenad och kollade in stranden som finns här en bit från där vi bor. Har tänkt att jag någon morgon när jag vaknar tidigt och det är fint väder, ska packa med mig frukost och gå dit och köra ett morgonyoga pass :)
 
Gårdagens matintag såg ut såhär:
Frukost: 4st mackor med ost och tomat, 1 äpple
Lunch: Majspasta med quornbullar och sallad
Kvällsmat: 2st toast med ost och tomat, 1 nektarin
Snacks: 4 nävar dillchips


Inte den nyttigaste menyn i världen ,)
men så länge inte varje dag ser ut såhär så känns det helt okej för mig.
Totala matintaget hamnade igår på ca 1600kcal - 1650kcal. Det minus långpromenaden:
~ 1650 - 250kcal = 1400kcal 
Vilket betyder att jag klarade mitt mål igår :)

Jag försöker varje dag hamna totalt på 1400kcal för att ligga på ett kaloriunderskott med ungefär 500-600kcal om dagen, vilket motsvarar en viktnedgång på 0,5kg fett i veckan.


Så vad säger detta? 
Ja, att man inte behöver leva super duper nyttigt varje dag, det går ändå så länge man håller sig inom gränsen! 
Fast idag kommer det nog att bli lite nyttigare mat ,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar