torsdag 2 augusti 2012

Mina mått v1

Jag har inte vägt mig på säkert ett år snart och när jag mätte mig senast var ännu längre sedan.
Jag har ist gått på hur jag ser ut i spegeln och hur kläderna sitter.
Men nu har jag ett mer tydligt mål än vad jag haft innan och det är att jag vill tappa ungefär 4-5kg kroppsfett under 3 månader ( jag och sambon åker på en månadslång resa till Indien den 1:a november ;) )

Jag vet såklart inte exakt hur många kilon det är kvar till målbilden i mitt huvud, men jag har gjort en uppskattning!
För att kunna ha mer koll på vad som händer med kroppen, eller om det händer något alls, så har jag bestämt mig för att mäta mig en gång i veckan.


Detta är mina mått från idag:
Axlar: 97cm
Överarm(Mitten): 27cm
Under byst: 72cm
Midja: 66cm
Mage(navel): 82cm
Stuss: 96,5 cm
Lår(högst upp): 54cm


Målet för minskning i cm är nog kring 4-5cm. Jag har läst att en del tappar exempelvis 1cm kring midjan när de tappar 1kg, men eftersom jag aldrig har mätt mig själv på det här sättet förut så vet jag ju inte om det stämmer på mig. Sen spelar det såklart in hur mkt fett man har från början. 
Well well, Time will tell! :)


Målkropp?
Muskulös, stark, rörlig, lite kroppsfett 


Kommer jag klara det?
Det ska absolut inte vara några problem alls att gå ner 4-5kg på 3 månader. 
Eftersom jag försöker lägga mig på ett kaloriunderskott på ungefär 500-600kcal om dagen borde jag tappa kring 0,5kg i veckan (underskott på 3500kcal = fettminskning på ca 0,5kg). Alltså borde jag ha nått en nedgång på 5kg om 10v. alltså 2½ månad (då jag inte äger en våg kommer jag att dokumentera hur det går enbart genom mätning).
Så nu är det bara att disciplinera skiten ur sig själv. 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar