torsdag 2 augusti 2012

Hamnade under min kalorigräns

Min gårdag ut såhär:


Matintag:
Frukost: 3st mackor med mjölkfri mjukost och smörgåsgurka, kaffe
Lunch/mellanmål: Müsli med havremjölk
Mellanmål 2: En banan
Middag: 3 potatisar, quornbitar, 3msk bearnaisesås, sallad
Snacks: 2 rutor choklad(70% kakao) och lite nötter


Träning:
90min styrka, inkl uppvärmning, exkl stretching.

Jag startade passet med 5min på crosstrainern, 5 min stretching, sedan 30*3 såna här (men utan vikt):

Man byter ben i en ganska snabb takt och man kan lägga huvudet i golvet om det känns jobbigt för nacken.






Sedan vart det styrka för armar, bröst och ben (med fokus på armar) med fria vikter och några maskiner.
Passet avslutades med 8*3 situps på pilatesboll, 8*6 situps på bänk och sedan 5 min stretching. 




Kaloriintaget igår blev ca 1550 kcal, lite för lite tyvärr!
För när jag drar bort det som jag gjorde av med på träningen, ca 400kcal, landar mitt totala på 1150kcal vilket alltså är 250kcal under det jag egentligen ska landa på. 
men men, det är faktiskt inte hela världen och jag har full möjlighet att kompensera för det idag om jag vill!
Alltså att jag idag landar på 1400kcal + 250kcal. 

Har inte bestämt än vad det blir för träning idag, är sugen på yoga och det är ju ganska fint väder ute så kanske ska gå ut och köra lite på gräset :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar