lördag 8 september 2012

Sjukis

Sambon har varit förkyld i veckan.. och nu ser det ut att vara min tur. Det är svårt det där att inte bli smittad när ens sambo är sjuk :(
Fördelen som finns med att vara sjuk, om vi nu ska försöka vara lite positiva, är att jag instinktivt frossar i nyttigheter.
Men extra jobbigt är det då det kan sätta käppar i hjulet för min deff om jag inte kan träna :(
För att ligga på kaloriunderskott och inte träna resulterar i att muskler börjar försvinna. Så antingen får jag pausa deffen, eller leva med att jag kanske tappar lite muskler.
Troligtvis tar det också längre tid för kroppen att bli frisk om man ligger på ett kaloriunderskott...
hmm hmm.. Förhoppningsvis blåser den här förkylningen över fort!

Har precis fixat mig en kopp te med pressad lime och honung och en frukttallrik.

Ett tips om du tänker göra honungste är att tillsätta honungen först när vattnet har svalnat lite. Honung är nämligen lite känsligt för värme och genom att vänta med att ha i den bevarar man störst mängd näringsämnen. 

Nu ska jag skriva en hemtenta. Lika bra att passa på om man skulle vakna dödssjuk imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar