söndag 23 september 2012

Lördagens mat och träning

Mat
2250kcal

Träning
365kcal

Totala kalorier = 1885kcal (385kcal över mål)


en liten frowny face på den :(



Igår testade jag att göra de där morotsfrallorna som jag skrev om tidigare, men ändrade om lite i receptet. och de blev klart mkt bättre!
Dock blev det inte så mkt til frallor utan under jäsningen så flöt de ut väldigt mkt och blev mer i formen av tekakor, men det funkade precis lika bra det :)

Till 12st "frallor": (ca 185kcal i varje, så kaloririka!)
  • 25g jäst
  • 4dl ljummet vatten
  • 2msk rapsolja
  • 1tsk fiberhusk
  • ½dl solrosfrön
  • 2dl rivna morötter
  • 4dl havremjöl
  • 4dl glutenfritt mjöl
  • 1dl haregryn
  • 1tsk salt
  • 1 msk ljus sirap



  1. Smula jästen i en bunke, tillsätt vattnet och rör om tills jästen har löst sig.
  2. Tillsätt olja, salt och fiberhusk och låt svälla i 7min.
  3. Tillsätt morötter, solrosfrön, sirap och mjölet, degen ska hålla ihop men vara kladdig.
  4. Klicka ut 12 frallor på bakplåtspapper, låt jäsa 30min. De kommer att flyta ut så gör dem inte allt för platta.
  5. Sen in i ugnen på 250 grader i 18min.



Frukost
Nyponsoppa
2 morotsbröd med 1 skivat ägg
1 banan
Totala kalorier ~ 730kcal
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar