måndag 24 september 2012

Fasta?

Igår kväll tittade jag på denna dokumentär:

BBC Horizon - Eat, fast and live longer



De tar upp hur kosten påverkar hälsan och ens livslängd och riktar in sig på just fasta och lågkalori kost. Tyckte det var väldigt intressant att se de positiva effekter som de presenterade. 
Funderar på om jag nu de två sista veckorna på min deff ska köra en dag med fasta i veckan. Inte någon hardcore fasta där man näst intill inte äter något alls, utan tänkte isf att jag skulle äta flytande och möjligen någon frukt upp till max 500kcal/dag.

De tog upp en del andra intressanta saker också. Så har du inget bättre för dig, ta en koll!


Har ni några andra liknande dokumentärer att tipsa om så gör gärna det, jag älskar att kolla på dokumentärer nämligen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar