tisdag 11 september 2012

Måndagens mat och träning

Mat
1380kcal

Träning
115

Totala kalorier = 1265kcal (235kcal under mål)



Igår var min första dag på min nya förändrade deff bana. Dvs: Mindre kolhydrater och mer protein. 
Det var lite krångligt att komma upp i kalorimålet faktiskt.

Varför?
Denna förändring handlar absolut inte om att utesluta kolhydrater, någon LCHF diet eller att sänka mitt kaloriintag ytterligare. Utan jag har inför det för att förhoppningsvis kunna tappa mer fett än jag gjort tidigare veckor då jag ätit mkt kolhydrater. Kolhydrater kan ha en viss koppling till ökad fettlagring pga att det höjer insulin nivåerna. Jag vet från tidigare när jag har ätit lite kolhydrater att det iaf har känts som att jag har tappat fett lite fortare. Sen behöver jag också öva på att få i mig mer protein.. så hur det än blir i slutändan så har jag iaf fått ut någonting av det :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar