söndag 9 september 2012

Förändring i planen

Jag har tagit ett beslut om att försöka skära ner på kolhydraterna de 3 sista veckorna av min deff.
Nästa vecka går jag in på vecka 7 av 10 och jag har än så länge bara tappat ungefär hälften av vad jag skulle vilja tappa i cm. Därför känner jag nu att jag måste göra en förändring någonstans för att nå dit jag vill.. 

Jag tillåter alltid mig själv att äta precis vad jag vill, men i rimliga mängder så att jag kan hålla mig inom mitt kalorimål. Men nu tänkte jag försöka skära ner på kolhydraterna och öka markant på proteinet.
Jag är otroligt svag för kolhydrater och har svårt att få i mig mkt protein.. men jag ska verkligen försöka!

Dessutom ska jag se till att peta in lite intensiva långpromenader i mitt tränings schema också som mest består av styrketräning. Vet mkt väl att man borde kombinera de båda.. men jag finner konditionsträning så ofantligt tråkigt!
Men promenader kan dock vara ganska härliga, så ska se till att få med iaf ett par sådana i veckan!




Sen att jag nu ser ut att ha tagit över sambons förkylning hjälper ju inte direkt deffen på traven.. men men.. det är bara att göra det bästa av det!
Möjligt att deffen får förlängas en vecka.. men tiden får utvisa hur det blir :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar