måndag 22 oktober 2012

Ways to keep sanity

För ett par veckor sedan kände jag mig totalt slutkörd. 
Eftersom jag pluggar på distans och jobbar med mitt egna företag hemifrån så kan det bli svårt att skilja på plugg/jobb-tid och ledig tid. Det är lätt hänt att allt bara smälter ihop till en grå massa.





Men.. jag hade tänkt försöka förhindra detta i fortsättningen :)
Genom att....








..Gå upp senast kl 09:00 på vardagar
Jag brukar vanligtvis gå upp mellan 07:00 - 09:00. Men vissa dagar kan det kännas bara rent ut för jävligt att stiga upp från den varma sköna sängen. Men det är bara att görat!


..Plugga och jobba direkt på morgonen (eller efter eventuell träning)
Ja, helt enkelt få det jobbiga överstökat först. Så kan man slappa med gott samvete sen.


..Inte plugga/jobba efter 18:00
Det måste ju finnas en gräns!


.. Inte tänka så mycket, bara göra
Jag har en tendens att kunna sitta och stirra på de saker jag gör i långa, lååånga stunder. Vare sig det är ett arbete jag skriver eller om jag arbetar med webbutiken. Jag överanalyserar och kan ha extremt svårt för att bestämma mig för hur jag vill ha det. Bättre då att lägga ifrån sig arbetet ett tag och titta på det igen med klara ögon om några timmar eller nästa dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar