torsdag 18 oktober 2012

Det här med att deffa

Glädje, frustration och oro. Missade mål, förlängd deff och längtan efter att bli starkare.

Jag är nu inne på min 12:e vecka på deffen. Egentligen var det tänkt att jag bara skulle köra 10 veckor, men v10 hade jag tyvärr ännu inte nått dit jag ville. Största oron med deffen har varit att förlora mycket muskler och styrka, men jag ser ut att ha klarat det ganska bra, trots att jag är ganska dålig på att få i mig tillräckligt med protein. Jag tar fortfarande samma vikter som innan deffen, även om det nu på slutet har börjat kännas lite jobbigare. 

Bra och dåligt
Att deffa känns både väldigt bra och positivt, samtidigt som det känns otroligt frustrerande. Det som känns bra är att kroppsfettet blir mindre, musklerna börjar titta fram och att jag kommer närmre min målbild i huvudet. Det som är frustrerande är att även fast man tränar och kämpar så blir man inte starkare (under deff ligger man ju på kcal underskott och ska musklerna växa så behöver de extra energi att ta ifrån).


Jag kommer att förlänga min deff till 13 veckor, men sen är det stop.
När vi sen kommer tillbaka i december från vår månad i Indien så ska jag börja bygga.. oooh, vad jag längtar efter att bli starkare! :)

Här får ni ett par bilder från gymmet igår. 
Inkl en närbild på min lilla bicep som håller på att titta fram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar