söndag 29 juli 2012

Lord of the Dance

mjukstartar vi med ett inlägg om något som jag har tampats med lite halvhjärtat ett tag. Något som jag är fast besluten att jag måste och ska lära mig. Något som kallas för "King Dancer Pose, Lord of the Dance Pose" eller "Natarajasana" på sanskrit. Dvs, en yoga pose. 

Den ser inte så knivig ut vid första anblick, men faktum är att den är väldigt mkt svårare att fullborda än vad det ser ut. Dels handlar det om balans och dels om smidighet i bakre låret, höften samt nedre ryggen. 

Visst kan jag göra den, men jag lyckas inte få upp benet så långt som tjejen här på bilden, vilket är mitt mål.
Men.. övning ger färdighet! 
jag måste bara se till att få tummen ur och jobba lite mer på det så ska nog benet segla uppåt sakta men säkert :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar