tisdag 31 juli 2012

Bryta mönster

Uppe med tuppen!

Igår var en slapp dag. Skrev en tenta, gick en sväng till affären och satt sedan och målade hela kvällen. Vart inte mkt till träning, men jag höll mitt matintag under 1400kcal så ingen skada skedd! ,)
Ibland måste man vila också. 

Mitt matintag på 1400kcal kanske låter lite, men jag försöker just nu tappa lite kroppsfett och försöker därför hamna på ett underskott på 500-600kcal om dagen, vilket motsvarar ungefär 0,5kg i veckan.
Dock verkar det som att min kropp har lagt sig på en platå, det verkar inte ha hänt ngt alls på några veckor nu. Därför har jag tänkt att jag ska ändra mitt träningsmönster för att försöka kicka igång fettförbränningen igen. Jag har tränat på samma vis i nga månader nu och inte helt omöjligt att kroppen har vant sig vid detta nu och då kan det hända att det börjar gå trögare att nå mål.

Mitt mål?
Att tappa ca 4kg kroppsfett ungefär. Vilket borde ta ungefär 8veckor här ifrån.




Nu är det dags för frukost iaf!
Ett par mackor med ost och paprika, en banan och lite müsli. och kaffe såklart!
Sen är det dags för träning. Har dock inte kommit fram till än om jag ska ut o gå en lång powerwalk/jogging eller om jag ska ta mig till gymmet och köra yoga/pilates och sedan en stund på bandet.
I vanliga fall hade jag gått till gymmet och kört styrketräning, men som sagt.. bryta mönster!



Vad jag nu än bestämmer mig för att göra så kommer jag troligen förbränna minst 300-400kcal och matintaget idag måste därför hamna på kring 1700-1800kcal.






Jag kommer att skriva ett längre inlägg om det här med att ha koll på kalorier och varför det är så bra när man tränar eller bara vill gå ner lite i vikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar